Saturday, December 31

Gembira dalam bulat

Bismillahirrahmanirrahim

Perhatian: Post ini tak best.


Inspirasi tajuk post kali ini..video ini sgt osem!

Bumi masih lagi berputar pada paksinya,
Siang bertukar malam,
Nun di langit, kelihatan bintang menghiasi malam yang kelam,
Bulan pula seperti malu-malu menyorok di sebalik awan,
Awan pula kelihatan mendung,(of course,waktu malam, memang mendung la pun..hehe),

Di sebalik itu semua.

Saya menulis.

Gembira dalam bulat

Wah, bahagianya hari ini.
Bermula dengan bangun di awal pagi(around 5 a.m). Bersolat subuh di awal waktu.
Lepas solat, baca ma`thurat, tidur balik.
Kemudian, bangkit semula seawal jam 9a.m.. hehe
Ada tugas istimewa hari ini.
Iaitu memasak. Ya,hobi terbaru saya.
Memasak untuk bulatan gumbira saya.
Telor goreng mata kobau.

Perbezaan
Telor mata kobau : ada mata kobau
Telor biase : takde mata kobau

Juga, saya buat triffle tuk depa ni supaya rasa ketulusan dan kasih sayang saya mengalir melalui trifle tu dalam jiwa depa tu.hehe

Seronok bila semua ahli bulatan tu semua turun padang walaupun ada yang final start esok. Terasa sangat-sangat sweet.(mood:mengada2)

Biarpun lauk yang disajikan tak seberapa dan tak banyak, tapi tetap rasa best.
Yang sikit bila kongsi sama rasa bahagia.

"Eh,kau makanlah,aku da kenyang", walhal dia lapo yang amat.
"takpe, aku da kenyang..burp.", kata si dia yang kedua menolak pelawaan sambil buat bunyi kenyang.

hehe.macam2.

Usai makan-makan, buat perkongsian sikit.
Fizikal dan mental. Dua-dua dapat sekaligus. Baru la hebat . Best kan?hehe
3 minit jek da abes..hehe


Bahagia kuasa dua

Telefon famili di Malaysia waktu petang(time tempatan).
Dulu, kalau cakap dengan famili mesti segan-segan.
Sekarang, sebab tak nampak depan mata, boleh cakap tanpa segan.
Maksudnya perbualan sudah semakin ke arah yang matang.
Bukan setakat sudah makan ke belum?, tapi sampai tahap sudah ada yang nak ke belum?hehe.
Terasa amat matang bila bercakap soal tu dengan ummi.hehe


Renungan:

"Di perantauan ini,tiadalah famili kita melainkan rakan-rakan kita, susah senang kita bersama", ujar seorang pujangga yang segak saksama.

Saya seorang yang segak saksama. Qiaskan dari quote di atas. Sekian

*main point cerita ni masa perbualan ngan ummi tu.saje melencong ke lain.hehe
*Moga istiqomah menulis walau tak best.haha. Biarlah, ini belog saya yang punya.hehe

Wassalam

Sejuk kot..
Irbid


No comments:

Post a Comment