Thursday, July 19

Bujang 12 : Haircut

Bismillahirrahmanirrahim

Hari ini, Mac kedua di sini, Irbid. 

Mata masih tertutup rapat. Tangan kanan segera aku
Jantung organ yang paling unik dalam tubuh manusia tak pernah behenti mengepam darah sejak kita kecil. Tak pernah berhenti. Ajaib sungguh. Subhanallah!


Cepat-cepat aku capai smartphone disisi kepala bantal. Alarmnya  ku tutup.
Sekilas mata tertangkap tulisan note di dalam phone tertulis "hari  ni haircut".Gulp!

***

Mengalami konflik diri.
Panjang atau pendek?

"Nanti kalau kita kat oversea,kita nak simpan rambut panjang-panjang. Bior dua tahun tak potong pun takpe",getusku .Tekad aku.

***

Bila panjang orang suruh potong, bila pendek orang suruh simpan.
Hmm.jelas sangat la aku ni hensem.haha

-status fb sikitsatu(someone)-

***

Jemaah masjid Jamiah hari ini berkurang safnya.

"Kalau hujan mesti penuh",spontan.

Seusai maghrib,ajak rakan-rakan yang ada diajak teman pergi bergunting.
Malu pergi sorang-sorang.

"Jom teman aku pegi haircut"

"takley la,harini nak tunai nazar belanja satu batch `adi bil beidh(sandwich telor)"

Arakian bepergian la aku berseorangan.

***

Debaran dan masa bertawakkal 

Black Hair.Nama kedai yang tak asing lagi di irbid ini.

Sambil dalam hati.Berbolak balik.

"rambut panjang lagi style kot"

"Alaaa,pendek la kemas" 

Lepas tu.....


tetttt#cerita terpotong#sorry#


**ini cerita masa ada kat irbid dulu.tak ingat sebab apa tak dapat habiskan.hurmm.
**yang penting, lepas potong rambut, rambutku sebijik dengan gambar bro kat bawah ni.hehe


gambar sekadar hiasan

No comments:

Post a Comment