Tuesday, January 3

Bujang 1:Makan malam

Perhatian : Terus scroll ke bawah sekali sebelum baca

Esok perang final rakan-rakan aku bermula. Exam bahasa arab katanya. Sementara si aku masih bergoyang kaki. Maklumlah, minggu depan baru start final aku.

"Baru nak belanja korang satu balad(pasar borong) esok.tapi korang exam pulak..hmm,apekan daya..", ayat menyakat membe. haha

*****
Macam biasa, memalam bute ni keluar ramai-ramai mencari secubit makanan di Abu mahmoud.
Tempat yang menjadi kebiasaan untuk kami anak bujang melepak memalam.

*Abu mahmoud. Broker restoran terkenal di Irbid ..iye ke?

Bertambah sungguh best kalau tiba-tiba dia pasang cite gusti. Macam tadi.

  "Baru ada ummppp", dengan gaya kemut mulut sambil genggam penumbuk tanda semangat.
  
  "Baru la lelaki..yeah", tambah manusia sebelah beliau.

   "Aku suke Rikishi..ngee", tambah bujang A sambil membariskan gigi beliau.

What the...? Suasana sunyi sepi tiba-tiba.Lawak seram.

Tukar topik.
Kuasa dua best bila borak-borak kisah silam dan perancangan masa depan.

    "bestnye kan dulu, main bola petang-petang ngan beruk..haha", bujang L

    "aku kerja dulu kot lepas habis ni..yada yada...",ujar bujang H antara konpiden dan tak

    "aku da kawen dua menjelang umo 30..haha",ujar bujang K dengan muka konpiden.
   
*****

Percayala, takde orang bujang macam kami nak masak masak tengah malam camni. Tambahan pulak, time exam. Mostahil! ~.^

 "saving duit tuk makan kat luar bile musim exam siap-siap..", ada betulnya kata ostad Kamil masa kat IKIP dulu.

Ostad kata sebab semua sibuk masa exam. Buat hal masing-masing. Terpaksa makan luar. Sebab tu kena saving duit siap-siap.

Sodap juga makan luar ni sebenarnya. Gathering ramai-ramai. Sambil pekena wajbah syawarma arabi bil beid(sandwich ayam+ telor) borak-borak. Semua cite keluar. hehe


*malam ni inti ayam tu macam ayam lama. euwww. adus,insaf2.Syukur, Alhamdulillah.


Ok.scroll balik ke atas.TQ 

No comments:

Post a Comment